Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/483
Title: Удосконалення обліку збутової діяльності промислового підприємства
Other Titles: Совершенствование учета сбытовой деятельности промышленного предприятия
Improving accounting marketing activity of industrial enterprise
Authors: Очеретько, Лариса Михайлівна
Очеретько, Лариса Михайловна
Ocheretko, Larysa M.
Тимошенко, Алла Юріївна
Тимошенко, Алла Юрьевна
Tymoshenko, Alla Y.
Keywords: sales
sales expenses
publicity
marketing
sales activity
indirect expenses
збут
витрати на збут
реклама
маркетинг
збутова діяльність
непрямі витрати
сбыт
расходы на сбыт
сбытовая деятельность
косвенные расходы
Issue Date: 2014
Publisher: Запорізький національний університет
Abstract: UK: У статті розглянуто та визначено основні теоретичні та практичні проблеми бухгалтерського обліку та організації ведення витрат на збут, недосконалість у складі витрат на рахунку 93 «Витрати на збут» відповідно до П(С)БО 16 «Витрати», невідповідність в віднесенні окремих статей витрат до витрат на збут. Подано та запропоновано склад і перелік витрат, які обліковуються на загальному рахунку 93 «Витрати на збут, рекламу та маркетинг». Метою дослідження є удосконалення існуючих методичних та практичних підходів до організації ведення бухгалтерського обліку витрат на збут. Теоретичною та методологічною основою дослідження є, насамперед, праці вітчизняних вчених-науковців. Інформаційною основою дослідження стали законодавчі акти та положення (стандарти) з бухгалтерського обліку (нормативні положення). Розглянуто організацію та ведення бухгалтерського обліку витрат на збут на промислових підприємствах та запропоновано перейменування 93 рахунку «Витрати на збут» на «Витрати на збут, рекламу та маркетинг» у Плані рахунків бухгалтерського обліку No 291 від 30.11.99 року та Інструкції про його застосування, також було запропоновано новий склад і перелік витрат, по яким ведеться облік на рахунку 93 «Витрати на збут, рекламу та маркетинг» з відкриттям на рахунку 93 субрахунків: 931 «Витрати на збут», 932 «Витрати на рекламу», 933 «Витрати на маркетинг». Практична значущість зводиться до того, що на основі теоретичного вивчення та практичного дослідження організації обліку витрат на збут, зроблені та подані пропозиції щодо нового складу витрат, які обліковуються на загальному рахунку 93 «Витрати на збут, рекламу та маркетинг», у перспективі подальшого використання у практичній діяльності бухгалтерів на вітчизняних промислових підприємствах. EN: In the article we considered and identified main theoretical and practical problems of accounting of organization of sales expenses, imperfection of the structure of expenses on account 93 “Sales expenses” according to the Generally Accepted Accounting Principles of Ukraine 16 “Expenses”, discrepancy in rating of certain expense items as sales expenses. We have submitted and proposed structure and list of expenses, taken into general account 93 “Sales, publicity and marketing expenses”. The goal of our research is an improvement of existent methodological and practical approaches to the organization of sales expenses accounting. Theoretical and methodological basis of the research are, first of all, papers of research scientists of our country. Information basis of the research is legislative acts and accounting principles (statutory instruments). We considered the organization and maintaining of sales expenses accounting at industrial enterprises and proposed to rename the account 93 “Sales expenses” into “Sales, publicity and marketing expenses” in the Chart of accounts No 291 under date of 30.11.99 and its Application instruction. Besides, we proposed a new structure and list of expenses of accounting on the account 93 “Sales, publicity and marketing expenses” with opening of subaccounts on the account 93: 931 “Sales expenses”, 932 “Publicity expenses”, 933 “Marketing expenses”. Practical relevance consists in the fact that on the basis of theoretical study and practical research of sales expenses accounting we proposed a new structure of expenses taken into general account 93 “Sales, publicity and marketing expenses”, in prospect of further use in practical activities of accountants at domestic enterprises. RU: В статье рассмотрены и определены основные теоретические и практические проблемы бухгалтерского учета организации ведения расходов на сбыт, несовершенство в составе расходов на счете 93 «Расходы на сбыт» в соответствии с П(С)БУ 16 «Расходы», несоответствие в отнесении отдельных статей расходов в расходы на сбыт. Подано и предложен состав и перечень расходов, учитываемых на общем счете 93 «Расходы на сбыт, рекламу и маркетинг». Целью исследования является совершенствование существующих методических и практических подходов к организации ведения бухгалтерского учета расходов на сбыт. Теоретической и методологической основой исследования являются, прежде всего, труды отечественных ученых- исследователей. Информационной основой исследования стали законодательные акты и положения (стандарты) по бухгалтерскому учету (нормативные положения). Рассмотрена организация и ведение бухгалтерского учета расходов на сбыт на промышленных предприятиях и предложены переименование 93 счета «Расходы на сбыт» на «Расходы на сбыт, рекламу и маркетинг» в Плане счетов бухгалтерского учета No 291 от 30.11.99 года и Инструкции по его применению, также был предложен новый состав и перечень расходов, по которым ведется учет на счете 93 «Расходы на сбыт, рекламу и маркетинг» с открытием на счете 93 субсчетов: 931 «Расходы на сбыт», 932 «Расходы на рекламу», 933 «Расходы на маркетинг». Практическая значимость сводится к тому, что на основе теоретического изучения и практического исследования организации учета затрат на сбыт, сделаны и представлены предложения по новому составу расходов, которые учитываются на общем счете 93 «Расходы на сбыт, рекламу и маркетинг», в перспективе дальнейшего использования в практической деятельности бухгалтеров на отечественных промышленных предприятиях.
Description: Очеретько Л.М. Удосконалення обліку збутової діяльності промислового підприємства / Очеретько Л.М., Тимошенко А.Ю. // Вісник Запорізького національного університету // Економічні науки № 2(22), 2014, C.116-122.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/483
Appears in Collections:Наукові статті кафедри О і О

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ocheretko_Improving_accounting_marketing.pdfСтаття388.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.