Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/8601
Title: Формування мотиваційної політики підприємств ресторанного господарства
Other Titles: Formation of Motivational Policy of Restaurant Enterprises
Формирование мотивационной политики предприятий ресторанного хозяйства
Authors: Афанасьєва, Юлія Петрівна
Afanasieva, Yulia P.
Афанасьева, Юлия Петровна
Keywords: ресторанне господарство
кафе
мотиваційна політика
restaurant business
cafe
motivational policy
ресторанное хозяйство
кафе
мотивационная политика
Issue Date: 2021
Publisher: Національний університет «Запорізька політехніка»
Abstract: UK: У роботі охарактеризовано теоретичні основи процесу мотивації та зміст мотиваційної політики у ресторанному господарстві. Розглянуто сутність поняття, основні завдання мотивації та зміст мотиваційної політики. Досліджено особливості світової практики мотивації у роботі підприємств ресторанного господарста. Визначено інструменти та методи мотивації в ресторанному господарстві. Проаналізовано процес мотивації персоналу в кафе Brand Bar «Бегемот» м. Запоріжжя. Виокремлено проблеми та недоліки мотиваційної політики в закладі. Досліджено папрями використання світового досвіду для поліпшення процесу мотивації в підприємствах ресторанного господарства. Сформовано пропозиції щодо мотиваційної політики для покращення роботи кафе Brand Bar «Бегемот». EN: The paper describes the theoretical foundations of the motivation process and the content of motivational policy in the restaurant industry. The essence of the concept, the main tasks of motivation and the content of motivational policy are considered. The peculiarities of the world practice of motivation in the work of restaurant enterprises are investigated. The tools and methods of motivation in the restaurant industry are determined. The process of staff motivation in the cafe Brand Bar «Begemot» in Zaporozhye is analyzed. Problems and shortcomings of motivational policy in the institution are highlighted. The use of world experience to improve the process of motivation in the restaurant industry has been studied. Proposals for motivational policy to improve the operation of the Brand Bar «Begemot» have been formed. RU: В работе охарактеризованы теоретические основы процесса мотивации и содержание мотивационной политики в ресторанном хозяйстве. Рассмотрены сущность понятия, главные задачи мотивации и содержание мотивационной политики. Исследованы особенности мировой практики мотивации в работе предприятий ресторанного хозяйства. Определены инструменты и методы мотивации в ресторанном хозяйстве. Проанализирована мотивация персонала в кафе Brand Bar «Бегемот» г. Запорожье. Выделены проблемы и недостатки мотивационной политики в заведении. Исследованы направления использования мирового опыта для улучшения процесса мотивации в предприятиях ресторанного хозяйства. Сформированы предложения по мотивационной политике для улучшения работы кафе Brand Bar «Бегемот».
Description: Афанасьєва Ю.П. Формування мотиваційної політики підприємств ресторанного господарства: магістерська робота / Ю. П. Афанасьєва. – Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2021. – 105 c.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/8601
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри ТГРБ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MR_Afanasieva.pdfМагістерська робота2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.