Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/5574
Title: Основи вибору стратегії формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах України
Other Titles: Основы выбора стратегии формирования корпоративной культуры на машиностроительных предприятиях Украины
Fundamentals of the choice of strategy of formation of corporate culture at machine-building enterprises of Ukraine
Authors: Андросова, Олена Федорівна
Androsova, Olena F.
Андросова, Елена Федоровна
Keywords: corporate culture
strategy
basic properties
efficiency
корпоративна культура
стратегія
основні властивості
ефективність
корпоративная культура
стратегия
основные свойства
эффективность
Issue Date: 2018
Publisher: ПДАБА Збірник наукових праць «Економічний простір»
Abstract: UK: В статті розглянуто основи вибору стратегії формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах України. Виявлено типи корпоративних стратегій, як основу формування стратегії корпоративної культури; опрацьовано різновиди типів і видів стратегії корпоративної культури, основні властивості стратегії, принципи та ефективність побудови і реалізації стратегії від них. Розроблено етапи корпоративної стратегії диверсифікованої та бізнес-стратегії однопрофільної компанії. Розглянуто бізнес-стратегію для однопрофільної компанії та її елементи, види. Представлено механізм вироблення стратегії для однопрофільної компанії, а також види бізнес-стратегії, їх конкурентні переваги та недоліки. Стратегія формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах є новим явищем, входить поступово, тому виникають проблеми у її формуванні. Неможливо запланувати стратегію на постійний період існування підприємства. Ситуація на машинобудівних підприємствах змінюється дуже швидко й потребує більш швидкої адаптації стратегії EN: The article considers the basics of choosing the strategy of forming corporate culture at the machine-building enterprises of Ukraine. The types of corporate strategies as the basis for the formation of the strategy of corporate culture are revealed; types of types and strategies of corporate culture, key features of the strategy, principles and effectiveness of the construction and implementation of the strategy from them have been worked out. The stages of corporate strategy of a diversified and business strategy of a one-profile company are developed. A business strategy for single-member companies and its elements, types is considered. The mechanism of strategy development for a one-company company, as well as types of business strategy, their competitive advantages and disadvantages are presented. Strategy of formation of corporate culture at machine-building enterprises is a new phenomenon, it is included gradually, therefore there are problems in its formation. It is impossible to plan a strategy for a permanent period of existence of the enterprise. The situation at the machine-building enterprises is changing very quickly and requires a faster adaptation of the strategy RU: В статье рассмотрены основы выбора стратегии формирования корпоративной культуры на машиностроительных предприятиях Украины. Выявлены типы корпоративных стратегий, как основу формирования стратегии корпоративной культуры; обработано разновидности типов и видов стратегии корпоративной культуры, основные свойства стратегии, принципы и эффективность построения и реализации стратегии от них. Разработаны этапы корпоративной стратегии диверсифицированной и бизнес-стратегии однопрофильными компании. Рассмотрены бизнес-стратегию для однопрофильными компании и ее элементы, виды. Представлены механизм выработки стратегии для однопрофильными компании, а также виды бизнес-стратегии, их конкурентные преимущества и недостатки. Стратегия формирования корпоративной культуры на машиностроительных предприятиях является новым явлением, входит постепенно, поэтому возникают проблемы в формировании. Невозможно запланировать стратегию на постоянный период существования предприятия. Ситуация на машиностроительных предприятиях меняется очень быстро и требует более быстрой адаптации стратегии
Description: Андросова О. Ф. Основи вибору стратегії формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах України/ О.Ф.Андросова // Економічний простір : збірник наукових праць. - №137. – Дніпро : ПДАБА, 2018. - 224 с.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/5574
Appears in Collections:Наукові статті кафедри ФБС та С

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Androsova_Fundamentals.pdfНаукова стаття735.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.