Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/5019
Title: Support System of Solutions for Planning Sales Actavaties in the Tourizm Industry.
Other Titles: Система підтримки рішень для планування продаж в туристичній галузі
Система поддержки решений для планирования продаж в туристической отрасли
Authors: Гудзь, Петро Васильович
Ірина, Давиденко
Ольга, Шикіна
Олег, Товкан
Лілія, Якимишин
Олена, Головченко
Gudz, Petro V.
Iryna, Davydenko
Olga, Shykina
Oleh, Tovkan
Liliya, Yakymyshyn
Olena, Golovchenko
Гудзь, Петр Васильевич
Keywords: Support of Solutions
Planning
Sales
the Tourizm Industry
підтримка рішень
планування
продажі
туризм
поддержка решений
планирование
продажи
туризм
Issue Date: 2019
Publisher: Blue Eyes Intelligence Engineering & Sciences Publication (BEIESP)
Abstract: UK: Розроблена система підтримки ухвалення рішень для планування маркетингу в індустрії туризму. Допоміжний алгоритм включає функціональність ковзаючого адаптивного планування щоденного доходу, який може значно зменшити інформаційний розрив між стратегічним і оперативним рівнями управління туристичною компанією і значно поліпшити якість загальноприйнятого процесу маркетингу продажу. В результаті система підтримки ухвалення рішень не лише враховує особливості типового корпоративного процесу маркетингового планування, але також дозволяє розробити систему динамічного планування і прогнозування маркетингової діяльності турфірми з покращеними параметрами ефективності, точності і адаптивності. EN: The developed decision support system for marketing planning in the tourism industry and the supporting algorithm incorporates the functionality of sliding adaptive planning of daily revenue, which can significantly reduce the information gap between the strategic and operational levels of tourism company management and significantly improve the quality of the generally accepted process of budget marketing of sales. As a result, the decision support system not only takes into account the features of the typical process of corporate marketing planning but also allows you to design a system of dynamic planning and to forecast the marketing activities of a travel company with improved properties of efficiency, accuracy and adaptability. RU: Разработана система поддержки принятия решений для планирования маркетинга в индустрии туризма. Вспомогательный алгоритм включает в себя функциональность скользящего адаптивного планирования ежедневного дохода, который может значительно уменьшить информационный разрыв между стратегическим и оперативным уровнями управление туристической компанией и значительно улучшить качество общепринятого процесса маркетинга продажи. В результате система поддержки принятия решений не только учитывает особенности типичного корпоративного процесса маркетингового планирования, но также позволяет разработать систему динамического планирования и прогнозирования маркетинговой деятельности турфирмы с улучшенными параметрами эффективности, точности и адаптивности.
Description: Petro Gudz, Iryna Davydenko, Olga Shykina, Oleh Tovkan, Liliya Yakymyshyn, Olena Golovchenko. Support System of Solutions for Planning Sales Actavaties in the Tourizm Industry. Internacional Journal of Ingineering and Advanced Technology (IJEAT). Vol. 8 Issue-6, August, 3979-3983. DOI: 10.35940/ijeat.F9082.088619
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/5019
Appears in Collections:Наукові статті кафедри менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gudz.pdfНаукова стаття568.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.