Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2736
Title: Засоби вираження негативної оцінки в англомовному економічному дискурсі
Other Titles: Means of Negative Evaluation in English Economic Discourse
Средства выражения негативной оценки в англоязычном экономическом дискурсе
Authors: Лут, Катерина Анатоліївна
Lut, Kateryna A.
Лут, Екатерина Анатольевна
Keywords: rational evaluation
emotional evaluation
explicit evaluation
implicit evaluation
axiologically marked lexemes
раціональна оцінка
емоційна оцінка
експліцитна оцінка
імпліцитна оцінка
аксіологічно-маркована лексика
рациональная оценка
эмоциональная оценка
эксплицитная оценка
имплицитная оценка
аксиологически-маркированная лексика
Issue Date: 2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Abstract: UK: Стаття присвячена виявленню засобів вираження негативної оцінки в сучасному англомовному економічному дискурсі. Досліджувались різнорівневі мовні одиниці, спрямовані на реалізацію цього універсального та багатогранного феномена в текстах, присвячених висвітленню актуальної проблеми – кризової ситуації, що останнім часом склалась навколо банку Deutsche Bank. У результаті аналізу статей із газет, журналів й Інтернет-видань, що висвітлюють новини у сфері економіки і надають аналітичну оцінку подіям, були виділені типи негативної оцінки, що репрезентується в економічних текстах (раціональна / емоційна; експліцитна / імпліцитна). Аксіологічно-марковані одиниці на позначення раціональної оцінки були згруповані з урахуванням структурно-семантичних параметрів і прагматичних цілей, репрезентанти емоційної оцінки були розподілені відповідно до основних загальноприйнятих типів емоцій. Було визначено, що негативна оцінка часто пом’якшується авторами економічних повідомлень за допомогою різноманітних засобів: цитат, що апелюють до авторитета, засобів хеджування та модальних дієслів, покликаних зменшити категоричність висловлювання. EN: The aim of the article is to distinguish the means of negative evaluation in the English economic discourse. The means of negative evaluation, a universal and multifaceted phenomenon, belonging to various language levels have been studied. As the source of illustrative material we used the texts describing the urgent issue – the crisis in which Deutsche Bank has recently found itself. Having analyzed the articles from newspapers, magazines, and Internet publications covering latest economic news and analytical evaluations of economic phenomena and events we have distinguished different types of negative evaluation represented in economic texts (rational / emotional; explicit / implicit). Axiologically marked units actualizing rational evaluation have been grouped according to their structural and semantic parameters and pragmatic goals and objectives. Markers of emotional evaluation have been divided into groups basing on the classification of common basic types of emotions offered be R. Plutchik. It was determined that negative evaluation is often mitigated by the authors of economic texts with the help of various means: quotes that appeal to the authority, means of hedging and modal verbs that mitigate criticism. RU: Статья посвящается определению средств выражения негативной оценки в современном экономическом дискурсе. Исследовались разноуровневые языковые единицы, направленные на реализацию этого универсального и многогранного феномена в текстах, посвященных освещению актуальной проблемы – кризисной ситуации, в которой в последнее время находится банк Deutsche Bank. В результате анализа статей из газет, журналов и Интернет-издательств, которые освещают новости в сфере экономики и предлагают аналитическую оценку событий, были выделены типы негативной оценки, которая репрезентируется в экономических текстах (рациональная / эмоциональная; эксплицитная / имплицитная). Аксиологически-маркированные единицы для обозначения рациональной оценки были сгруппированы с учетом структурно-семантических параметров и прагматических целей, репрезентанты эмоциональной оценки были поделены согласно основным общепринятым типам эмоций. Было определено, что негативная оценка часто смягчается авторами экономических сообщений с помощью различных средств: цитат, которые апеллируют к авторитету, средств хеджирования и модальных глаголов, предназначенных для снижения категоричности высказывания.
Description: Лут К. А. Засоби вираження негативної оцінки в англомовному економічному дискурсі / К. А. Лут// Типологія та функції мовних одиниць. - Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Л.Українки, 2016. – № 2. – С. 96 – 105.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2736
Appears in Collections:Наукові статті кафедри Т та ПП

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lut_Means_of_Negative.pdfНаукова стаття383.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.