Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/8283
Title: Розробка стратегії диверсифікації підприємства з урахуванням специфіки господарювання
Other Titles: Development of a diversification strategy for the enterprise, taking into account the specifics of the business
Разработка стратегии диверсификации предприятия с учетом специфики хозяйствования
Authors: Двояковський Ілля Юрійович
Dvoiakovskyi, Illia
Двояковский Илья Юрьевич
Keywords: мале підприємство
диверсифікація
ринок фотопослуг
small business
diversification
photo services market
малое предприятие
диверсификация
рынок фотоуслуг
Issue Date: 2021
Publisher: Національний університет «Запорізька політехніка»
Abstract: UK: Магістерська робота на тему «Розробка стратегії диверсифікації підприємства з урахуванням специфіки господарювання»: 146 с., 20 рис., 27 табл., 96 джерел. Об’єктом роботи – є процес розробки стратегії диверсифікації підприємства з урахуванням специфіки його функціонування. Предмет роботи – стратегії диверсифікації діяльності малого підприємства на ринку фотопослуг. Метою магістерської роботи є розробка стратегії диверсифікації малого підприємства на ринку фотопослуг. Методи дослідження: аналіз і синтез, методи групування, методи економіко-математичного моделювання та економіко-статистичного аналізу. Результати та їх новизна. Обґрунтовано комплекс теоретичних та практичних підходів щодо розробки стратегії диверсифікації підприємства з урахуванням специфіки господарювання. Новизна роботи полягає в розробці стратегії диверсифікації малого підприємства на ринку фотопослуг. Основні положення роботи. Розглянуто теоретичні основи диверсифікації діяльності малого підприємства на ринку фотопослуг; проведена діагностика діяльності малого підприємства на ринку фотопослуг з метою вибору стратегії диверсифікації; розроблено стратегію диверсифікації малого підприємства на ринку фотопослуг. Значущість роботи і висновки. Розробка стратегії диверсифікації малого підприємства з урахуванням специфіки його господарювання дозволить підприємству розвиватися на мінливому ринку за умов високої конкуренції, низького споживчого попиту та кризи, викликаної пандемією. EN: Master's thesis on "Development of a strategy for diversification of the enterprise taking into account the specifics of management": 146 pp., 20 figures, 27 tables, 96 sources. The object of work - is the process of developing a strategy for diversification of the enterprise, taking into account the specifics of its operation. Subject of work - strategies for diversification of small businesses in the market of photo services. The purpose of the master's thesis is to develop a strategy for diversification of small businesses in the market of photo services. Research methods: analysis and synthesis, grouping methods, methods of economic-mathematical modeling and economic-statistical analysis. Results and their novelty. A set of theoretical and practical approaches to developing a strategy for enterprise diversification taking into account the specifics of management is substantiated. The novelty of the work is to develop a strategy for diversification of small businesses in the market of photo services. Basic provisions of the work. Theoretical bases of diversification of activity of the small enterprise in the market of photo services are considered; the diagnostics of the activity of a small enterprise in the market of photo services was carried out in order to choose the strategy of diversification; a strategy for small business diversification in the photo services market has been developed. Significance of work and conclusions. Developing a strategy for diversification of a small business, taking into account the specifics of its management will allow the company to develop in a changing market in conditions of high competition, low consumer demand and the crisis caused by the pandemic. RU: Магистерская работа по теме «Разработка стратегии диверсификации предприятия с учетом специфики хозяйствования»: 146 с., 20 рис., 27 табл., 96 источников. Объектом работы является процесс разработки стратегии диверсификации предприятия с учетом специфики его функционирования. Предмет работы – стратегия диверсификации деятельности малого предприятия на рынке фотоуслуг. Целью магистерской работы разработка стратегии диверсификации малого предприятия на рынке фотоуслуг. Методы исследования: анализ и синтез, методы группирования, методы экономико-математического моделирования и экономико-статистического анализа. Результаты и их новизна. Обоснован комплекс теоретических и практических подходов к разработке стратегии диверсификации предприятия с учетом специфики хозяйствования. Новизна работы заключается в разработке стратегии диверсификации малого компании на рынке фотоуслуг. Основные положения. Рассмотрены теоретические основы диверсификации деятельности малого предприятия на рынке фотоуслуг; проведена диагностика деятельности малого предприятия на рынке фотоуслуг с целью выбора стратегии диверсификации; разработана стратегия диверсификации малого предприятия на рынке фотоуслуг. Значимость работы и выводы.Разработка стратегии диверсификации малого предприятия на основе специфики его хозяйствования позволит предприятию развиваться на меняющемся рынке в условиях высокой конкуренции, низкого потребительского спроса и кризиса, вызванного пандемией.
Description: Двояковський І. Ю. Розробка стратегії диверсифікації підприємства з урахуванням специфіки господарювання: магістерська робота / І. Ю. Двояковський – Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2021. – 146 с.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/8283
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MR_Dvoiakovskyi.pdfМагістерська робота2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.