Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/6811
Title: Лінгвокогнітивні параметри дискурсу втраченого покоління (на матеріалі творів Е.-М. Ремарка»
Other Titles: Linguocognitive parameters discourse of the lost generation (on the material of the works of E.-M. Remark)
Лингвокогнитивные парамерты дискурса потерянного поколения (На материале произведений Э.-М. Ремарка)»
Authors: Тиховод, Сергій Михайлович
Tykhovod, Sergii
Тиховод, Сергей Михайлович
Keywords: Концепт
Дискурс
Концептуальний Простір
Гіперконцепт
Concept
Discourse
Conceptual Space
Hyperconcept
Концепт
Дискурс
Концептуальный Простор
Гиперконцепт
Issue Date: 2020
Publisher: Національний університет «Запорізька політехніка»
Abstract: UK:Об'єкт дослідження – ідіодискурс Е. М. Ремарка як одного із найважливіших представників дискурсу «втраченого покоління» в соціокультурному просторі Німеччини 20-30 рр. Мета дослідження – когнітивно-поетичне осмислення вербальних особливостей ідіодискурсу Е. М. Ремарка. Методи дослідження – концептуальний аналіз ідіодискурсу; дискурс-аналіз; лінгвопоетичний опис засобів аранжування авторської думки, узагальнення. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому з’ясовано когнітивно-поетичну специфіку текстових репрезентантів дискурсу втраченого покоління в комплексі лексичних, стилістичних і синтаксичних засобів; реконструйовано художню модель світу Е. М. Ремарка, визначено специфіку її концептуальної організації, де виокремлено та описано ментальні одиниці різного концептуального статусу. У вступі зазначається актуальність теми дослідження, визначається його об’єкт і предмет, формулюються мета та завдання, окреслюються матеріал і методи його дослідження тощо. У першому розділі вивчаються основні теоретичні засади лінгвопоетики, необхідні для проведення когнітивно-поетичного дослідження, а також основні риси ідіодискурсу Е. М. Ремарка. У другому та третьому розділах здійснено лінгвоконцептуальний та лінгвопоетичний аналіз роману Е. М. Ремарка «Три товариші». Четвертий розділ присвячен охороні праці та безпеци у надзвичайних ситуаціях. У загальних висновках представлені основні результати розвідки, окреслені перспективи подальших досліджень. EN: The object of study - the idiocourse of EM Remarque as one of the most important representatives of the discourse of the "lost generation" in the socio-cultural space of Germany 20-30 years. The aim of the research is cognitive-poetic comprehension of verbal features of EM Remarque's idiocourse. Research methods - conceptual analysis of idiodiscourse; discourse analysis; linguopoetic description of the means of arranging the author's thought, generalization. The scientific novelty of the study is that it clarifies the cognitive and poetic specificity of the textual representatives of the discourse of the lost generation in a complex of lexical, stylistic and syntactic means; EM Remarque's artistic model of the world is reconstructed, the specifics of its conceptual organization are determined, where mental units of different conceptual status are singled out and described. The introduction indicates the relevance of the research topic, defines its object and subject, formulates the purpose and objectives, outlines the material and methods of its research, and so on. In the first section the basic theoretical bases of linguopoetics necessary for carrying out cognitive-poetic research, and also the basic features of idiocourse of EM Remarque are studied. In the second and third chapters the linguo-conceptual and linguopoetic analysis of EM Remarque's novel "Three Comrades" is carried out. The fourth section is devoted to occupational safety and health in emergencies. The general conclusions present the main results of the investigation, outline the prospects for further research. RU: Объект исследования - идиодискурс Э.М.Ремарка как одного из важнейших представителей дискурса «потерянного поколения» в социокультурном пространстве Германии 20-30 гг. Цель исследования - когнитивно-поэтическое осмысление вербальных особенностей идиодискурсу Э.М.Ремарка. Методы исследования - концептуальный анализ идиодискурсу; дискурса анализ; лингвопоетичний описание средств аранжировки авторской мысли, обобщения. Научная новизна исследования заключается в том, что в нем установлено когнитивно-поэтическую специфику текстовых репрезентантов дискурса потерянного поколения в комплексе лексических, стилистических и синтаксических средств; реконструировано художественную модель мира Э.М.Ремарка, определена специфика ее концептуальной организации, где выделены и описаны ментальные единицы различного концептуального статуса. Во введении отмечается актуальность темы исследования, определяется его объект и предмет, формулируются цели и задачи, определяются материал и методы его исследования и тому подобное. В первой главе изучаются основные теоретические основы лингвопоетикы, необходимые для проведения когнитивно-поэтического исследования, а также основные черты идиодискурсу Э.М.Ремарка. Во втором и третьем разделах осуществлен лингвоконцептуальний и лингвопоетичний анализ романа Э. М. Ремарка «Три товарища». Четвертый раздел посвящен охране труда и безопасности в чрезвычайных ситуациях. В заключении представлены основные результаты работы, обозначены перспективы дальнейших исследований.
Description: Тиховод С. М. Лінгвокогнітивні параметри дискурсу втраченого покоління (на матеріалі творів Е.-М. Ремарка)» – Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2020. – 112 с.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/6811
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри ІФ та П

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MR_Tykhovod.pdfМагістерська робота750.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.