Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3774
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКулагін, Дмитро Олександрович-
dc.contributor.authorKulagin, Dmytro O.-
dc.contributor.authorКулагин, Дмитрий Александрович-
dc.date.accessioned2018-12-04T08:14:02Z-
dc.date.available2018-12-04T08:14:02Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3774-
dc.descriptionKulagin D. O. Аnalysis of approaches to building a modern high-speed train control systems ac / Kulagin D. O. // Сборник материалов IV международной научно-практической конференции «Интеллектуальные системы на транспорте» ИнтеллектТранс-2014, Петербургский государственный университет путей сообщения. – Санкт-Петербург : ПГУПС. – 2014. – С. 271–277.uk
dc.description.abstractUK: Значна частина дизельних поїздів, що експлуатуються на залізничних шляхах України, повинна бути виведена з експлуатації та термінової заміни як такої, яка перевищила термін її експлуатації. Зміст блоків збору даних призводить до перевищення нормативних витрат на ремонт і несприятливо впливає на рентабельність залізничного параверідного досвіду експлуатації дослідницьких дизель-локомотивів змінного струму та нових вимог у партіях серійних зразків цього розвитку, що свідчить про необхідність вдосконалення системи тягової потужності, підвищення ефективності роботи (підвищення динамічних параметрів руху дизелів, отримання нормалізованих перехідних характеристик енергетичних схем та управління системами в умовах зовнішніх та параметричних збурень тощо). Для підвищення ефективності необхідно використовувати методи проектування та синтезу керуючих систем тягової трансмісії, що забезпечує можливість використання високоефективних дизельних поїздів, системи управління стійкістю при збуренні та варіації параметрів схем тягової потужності в процесі. A large part of diesel trains operated on Railways of Ukraine, needs to be decommissioned and urgent replacement as such that have exceeded their useful life. EN: The content of the data traction units lead to exceeding of the normative repair costs and adversely affects the profitability of railway paravetrinary experience of operation of research diesel-locomotives of alternating current and new requirements in batches of serial samples of this development pointed to the necessity of improvement of the system of traction power, increase of work efficiency (increasing the dynamic parameters of motion diesel trains, getting normalized transient characteristics of the energy circuits and systems management in conditions of external and parametric perturbations, etc.). To increase efficiency, it is necessary to use methods of design and synthesis of control systems of traction transmission that enables high performance diesel trains, sustainability management system in perturbation and variations of parameters of circuits of traction power in the process. RU: Большая часть дизельных поездов, эксплуатируемых на железных дорогах Украины, должна быть выведена из эксплуатации и срочная замена как таковая, которая превысила их срок полезного использования. Содержание данных тяговых единиц приводит к превышению нормативных затрат на ремонт и отрицательно сказывается на прибыльности железнодорожного параветеринарного опыта эксплуатации исследовательских дизель-локомотивов переменного тока и новых требований в партиях серийных образцов этого развития, указывающих на необходимость совершенствование системы тяговой мощности, повышение эффективности работы (увеличение динамических параметров движения дизельных поездов, получение нормализованных переходных характеристик энергетических схем и управление системами в условиях внешних и параметрических возмущений и т. д.). Для повышения эффективности необходимо использовать методы проектирования и синтеза систем управления тяговой трансмиссией, которые обеспечивают высокоэффективные дизельные поезда, систему управления устойчивостью при возмущении и вариации параметров схем тяговой мощности в процессе.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherПетербурский государственный университет путей сообщенияuk
dc.subjectalternating currentuk
dc.subjectdiesel trainsuk
dc.subjectкеруванняuk
dc.subjectзмінного струмуuk
dc.subjectдизельні поїздаuk
dc.subjectуправленияuk
dc.subjectпеременного токаuk
dc.subjectдизельные поездаuk
dc.subjectmanagement-
dc.titleAnalysis of approaches to building a modern high-speed train control systems ACuk
dc.title.alternativeАналіз підходів до побудови сучасних високошвидкісних систем керування поїздом змінного струмуuk
dc.title.alternativeАнализ подходов для строительства современных систем управления высокоскоростным поездом переменного токаuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Наукові статті кафедри ЕПП

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kulagin_Analysis.pdfНаукова стаття94.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.