Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2934
Title: Удосконалення організації обліку витрат рекламної діяльності підприємства
Other Titles: Improvement of the accounting organization of costs of advertising activities at the enterprise
Усовершенствование организации учета затрат рекламной деятельности предприятия
Authors: Візіренко, Світлана Вікторівна
Vizirenko, Svitlana V.
Визиренко, Светлана Викторовна
Єрмакова, О. О.
Yermakova, O. O.
Ермакова, Е. О.
Keywords: promotional activities
the spending on advertising activities
organization of cost accounting of promotional activities
the structure of the working chart of accounts
рекламна діяльність
витрати на рекламну діяльність
організація обліку витрат рекламної діяльності
структура робочого Плану рахунків
рекламная деятельность
затраты на рекламную деятельность
организация учета затрат рекламной деятельности
структура рабочего Плана счетов.
Issue Date: 2016
Publisher: ПВНЗ «Університет економіки і підприємництва»
Abstract: UK: Розглянуто та удосконалено організацію обліку витрат рекламної діяльності підприємства. Запропонована структура робочого Плану рахунків у частині субрахунків, призначених для відображення витрат з окремих видів рекламних заходів, що сприятиме адекватності та достатній аналітичності формування інформаційної бази для врегулювання питань з управління витратами рекламної діяльності підприємства. Наукова новизна результатів полягає в розробці аналітичних субрахунків, призначених для відображення витрат рекламної діяльності підприємства, що дозволить сформувати розгалужену систему аналітичних рахунків відповідно до спеціалізації та сфери рекламних послуг. EN: Examined and improved the organization of cost accounting of promotional activities of the enterprise. The proposed structure of the working chart of accounts in terms of subaccounts is designed to reflect the costs of certain types of promotional activities that will promote adequate and sufficient analyticity of formation of information base to address issues of cost management of advertising activity of the enterprise. Originality got results consists in development of the analytical sub-accounts, is designed to reflect the costs of promotional activities of the enterprise, which will form an extensive system of analytical accounts according to specialization and scope of advertising services. RU: Рассмотрена и усовершенствована организация учета затрат рекламной деятельности предприятия. Предложена структура рабочего Плана счетов в части субсчетов, предназначенных для отражения затрат с отдельных видов рекламных мероприятий, что будет способствовать адекватности и достаточной аналитичности формирования информационной базы для урегулирования вопросов из управления затрат рекламной деятельности предприятия. Научная новизна полученных результатов заключается в разработке аналитических субсчетов, предназначенных для отражения затрат рекламной деятельности предприятия, что позволит сформировать разветвленную систему аналитических счетов согласно специализации и сферы рекламных услуг
Description: Візіренко С. В. Удосконалення організації обліку витрат рекламної діяльності підприємства / С. В. Візіренко, О. О. Єрмакова // Сталий розвиток економіки.– 2016. – № 4 [33]. – С. 108-112.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2934
Appears in Collections:Наукові статті кафедри О і О

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vizirenko_Improvement_of_the_accounting.pdfНаукова стаття589 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.