Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2690
Title: Методика оценки параметров молекулярной связи поверхностей в трибосопряжениях цилиндро-поршневой группы ДВС
Other Titles: Methodology to evaluate the molecular bond parameter surfaces in friction units of cylinder-piston ICE group
Методика оцінки параметрів молекулярного зв’язку поверхонь в трибоз’єднаннях циліндро-поршневої групи ДВЗ
Authors: Кубич, Вадим Иванович
Kubich, Vadim I.
Кубіч, Вадим Іванович
Keywords: shear resistance
piezoelectric coefficient
the force of static friction
the contact area
зсувний опір
пьезокоефіцієнт
сила тертя покою
площа контакту
сдвиговое сопротивление
пьезокоэффициент
сила трения спокою
площадь контакта
Issue Date: 2017
Publisher: Редакція журналу «Проблеми трибології»
Abstract: UK: Наведено результати оцінки зсувного опору та пьезокоефіцієнта молекулярного зв’язку поверхонь в трибоз’єднаннях експлуатаційної циліндро-поршневої групи двигуна внутрішнього згорання. EN: An approach for the experimental evaluation of shear resistance of piezoelectric coefficients and the molecular bond surfaces of elements in tribounits "ring - cylinder liner," "skirt piston - cylinder liner" operating cylinder-piston internal combustion engine group. RU: Приведены результаты оценки сдвигового сопротивления и пьезокоэффициента молекулярной связи поверхностей в сопряжениях эксплуатационной цилиндро-поршневой группы двигателя внутреннего сгорания.
Description: Кубич В. И. Методика оценки параметров молекулярной связи поверхностей в трибосопряжениях цилиндро-поршневой группы ДВС / В. И. Кубіч, Г. И. Слынько, А. В. Одиценко // Проблеми трибології. – №1(83). – Хмельницький, 2017.– С. 12-21.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2690
Appears in Collections:Наукові статті кафедри автомобілів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kubich_Methodology_to_evaluate.pdfНаукова стаття397.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.