Монографії кафедри психології

Permanent URI for this collectionhttps://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/2395

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Соціологічні та психолого-педагогічні технології діяльності кар'єрного радника в сучасних умовах
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Кузьмін, Віктор Володимирович; Kuzmin, Viktor
    UK: У публікації досліджуються соціологічні та психолого-педагогічні технології діяльності кар'єрного радника в сучасних умовах. Встановлено, що під кар’єрним радником розуміють фахівця, який надає допомогу особистості зорієнтуватися в професійному житті та досягти успіху в кар'єрі стосовно прийняття рішень, які взаємопов’язані з плануванням кар’єри, вибору професії та роботи і забезпечення можливостей для навчання впродовж життя. Визначено, що основною метою карʼєрного консультування полягає в тому, щоб досягти внутрішніх мотивацій клієнта – не завжди дуже усвідомлених або явних. Зʼясовано, що кар’єрні радники застосовують комплексну 5-ступеневу модель розвитку кар’єри, яка надає особистості і карʼєрному раднику основу для самооцінки, вивчення кар’єрних шляхів і налаштовує особистість на успіх як в академічних, так і в навчальних можливостях, щоб зрештою розвинути навички управління кар’єрою протягом усього життя. Визначено, що кар'єрний радник може здійснювати свою діяльність в багатьох сферах, включаючи освітню сферу, державну службу, комерційний сектор та неприбутковий сектор. Робота карʼєрних радників полягає в тому, щоб оцінити особливості та інтереси особи за допомогою тестів, співбесід чи інших спеціальних інструментів; підібрати відповідну кар’єру чи роботу, яка була б більш підходящою для певної особи; донесення карʼєрної пропозиції до індивіда тощо. Встановлено, що соціологічні технології діяльності кар'єрного радника включають в себе аналіз ринку праці, аналіз даних про ситуацію на ринку праці, професійні потреби та вимоги роботодавців, тенденції розвитку галузей та професій, а також дослідження соціальних та економічних факторів, які впливають на кар'єру та трудову діяльність людей. Зʼясовано, що психолого-педагогічні технології діяльності кар'єрного радника скеровані на підтримку розвитку особистості та допомогу у здобутті успіху в професійній діяльності. Визначено, що психолого-педагогічні технології включають в себе діагностику інтересів, здібностей, цінностей, мотивації та психологічних характеристик клієнта, а також розробку індивідуальної стратегії розвитку кар'єри клієнта. EN: The publication explores sociological and psychological and pedagogical technologies of career worker activity in modern conditions. It has been established that a career counselor is understood as a specialist who helps an individual navigate their professional life and achieve career success in making decisions that are interrelated with career planning, choosing a profession and job, and providing opportunities for lifelong learning. It has been found that career counselors use a comprehensive 5-step career development model that provides the individual and the career counselor with a framework for self-assessment, exploring career paths, and setting the individual up for success in both academic and co-curricular opportunities, ultimately developing lifelong career management skills. It is determined that a career counselor can carry out their activities in many areas, including the educational sector, public service, commercial sector and non-profit sector. The work of career counselors is to assess a person's characteristics and interests using tests, interviews, or other special tools; select a suitable career or job that would be more suitable for a particular person; communicate a career proposal to the individual, etc. It has been established that the sociological technologies of career counselor activity include labor market analysis, analysis of data on the labor market situation, professional needs and requirements of employers, trends in the development of industries and professions, as well as research into social and economic factors that influence people's careers and work activities. It was found that the psychological and pedagogical technologies of a career counselor's activities are aimed at supporting personal development and helping to achieve success in professional activities. It has been determined that psychological and pedagogical technologies include diagnostics of the client's interests, abilities, values, motivation and psychological characteristics, as well as the development of an individual strategy for the client's career development.
  • Item
    Оцінка психологічних уявлень молоді про працевлаштування в умовах війни
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2025) Кузьмін, Віктор Володимирович; Стадник, Альона Георгіївна; Сперанський, Ігор Олександрович; Kuzmin, Viktor; Stadnyk, Alona; Speranskyi, Ihor
    UK: Представлено дослідження психологічних уявлень молоді про працевлаштування в умовах війни, яке базується на двох опитувальниках. Перший був спрямований на виявлення ключових характеристик, важливих для ринку праці, а другий – на аналіз зовнішніх та внутрішніх факторів, що впливають на готовність молоді до працевлаштування. Результати дослідження показали, що студенти демонструють високу готовність до викликів сучасного ринку праці, зокрема в критичному мисленні, стресостійкості та проактивності. Однак, існують певні прогалини в готовності до постійного навчання та адаптації до змін у професійному середовищі. Кореляційний аналіз виявив, що зовнішні проблеми, такі як соціально-демографічні фактори та вплив війни, знижують готовність студентів до роботи та їхню адаптивність, проте деякі показники, зокрема мотивація, навпаки, посилюються під тиском цих факторів. Результати підкреслюють важливість підтримки молоді в їхньому професійному розвитку та здатності адаптуватися до змін. EN: The article presents a study of psychological perceptions of young people about employment in wartime, which is based on two questionnaires. The first was aimed at identifying key characteristics important for the labor market, and the second was aimed at analyzing external and internal factors that affect youth readiness for employment. The results of the study showed that students demonstrate a high readiness for the challenges of the modern labor market, in particular in critical thinking, stress resistance and proactivity. However, there are certain gaps in readiness for continuous learning and adaptation to changes in the professional environment. Correlation analysis revealed that external problems, such as socio-demographic factors and the impact of war, reduce students' readiness for work and their adaptability, but some indicators, in particular motivation, on the contrary, increase under the pressure of these factors. The results highlight the importance of supporting young people in their professional development and ability to adapt to change.