Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРижкова, Марія Вадимівна-
dc.contributor.authorRyzhkova, Maria V.-
dc.contributor.authorРижкова, Мария Вадимовна-
dc.date.accessioned2017-12-08T06:03:30Z-
dc.date.available2017-12-08T06:03:30Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2380-
dc.descriptionРижкова М. В.. Застосування інтерактивніх методів навчання у формуванні педагогічної майстерності реабілітологів / М. В. Рижкова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2017. – Вип. 52 (106). – С. 253-26.uk
dc.description.abstractUK: У статті розкрито особливості формування педагогічної майстерності реабілітолога через застосування інтерактивних технологій навчання, обґрунтовано їх значення в процесі формування педагогічної майстерності майбутніх бакалаврів з фізичної реабілітації. Описано можливість використання інтерактивних методів у процесі професійного навчання. EN: Despite active researches in different areas of interactive learning, remaining for modern pedagogy challenge is the development and application of scenarios with interplaying learning process of participants in training for specialties which include close interpersonal interaction, including physical rehabilitologists. The purpose of the article is to outline the potencies of formation of pedagogical excellence in physical rehabilitologists through the use of interactive technologies in the process of training. Pedagogical component in the process of rehabilitologists’ training in the high school is represented insufficiently. Within the current nationwide standard for bachelors in physical rehabilitation there are opportunities of improving the teaching skills through the enrichment of the learning process with interactive learning technologies, methods of interaction. Interactive technologies have a wide field of application in theoretical and practical training of rehabilitologists. RU: В статье раскрыты особенности формирования педагогического мастерства реабилитолога путем применения интерактивных технологий обучения, обосновано их значение в процессе формирования педагогического мастерства будущих бакалавров физической реабилитации. Описана возможность использования интерактивных методов в процессе профессионального обучения.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherКласичний приватний університет м. Запоріжжяuk
dc.subjectinteractive technologiesuk
dc.subjectpedagogical skilluk
dc.subjectspecialist in physical rehabilitationuk
dc.subjectvocational training of rehabilitologistuk
dc.subjectінтерактивні технологіїuk
dc.subjectпедагогічна майстерныстьuk
dc.subjectфахівець з фізичної реабілітаціїuk
dc.subjectпрофесійна підготовка реабілітологаuk
dc.subjectинтерактивные технологииuk
dc.subjectпедагогическое мастерствоuk
dc.subjectспециалист физической реабилитацииuk
dc.subjectпрофесиональная подготовка реабилитологаuk
dc.titleЗастосування інтерактивних методів навчання у формуванні педагогічної майстерності реабілітологівuk
dc.title.alternativeApplication of the interactive teaching methods in formation of rehabilitologists’ pedagogical excellenceuk
dc.title.alternativeПрименение интерактивных методов обучения в формировании педагогического мастерства реабилитологаuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Наукові статті кафедри СО

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ryzhkova_Application_of_the_interactive.pdfНаукова стаття261.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.