Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/1590
Title: «Жовтий» в сучасній рекламі: хроматична ознака та її кольоропозначення
Other Titles: «Желтый» в современной рекламе: хроматический признак и его цветообозначения
«Yellow» in modern advertising: color and its color terms
Authors: Горлачова, Вікторія Володимирівна
Горлачева, Виктория Владимировна
Gorlachova, Viktoria V.
Keywords: реклама
кольоропозначення
колірний прототип
advertising
color term
color prototype
цветообозначение
цветовой прототип
Issue Date: 2013
Publisher: Запорізький національний університет
Abstract: UK: Стаття присвячена розгляду особливостей назв жовтого кольору у сучасній англомовній, російськомовній та україномовній рекламі. Семантичні та формальні особливості досліджуваних кольоропозначень ілюструють сучасні тенденції колірної номінації у рекламі. EN: The article deals with some characteristic features of the meanings of yellow color names in modern English, Russian and Ukrainian advertising. Semantic and structured peculiarities of investigated color terms illustrate modern tendencies of color nomination in advertising. RU: Статья посвящена рассмотрению характерных черт названий желтого цвета в современной англоязычной, русскоязычной и украиноязычной рекламе. Семантические и формальные особенности исследуемых цветообозначений иллюстрируют современные тенденции цветовой номинации в рекламе.
Description: Горлачева В. В. «Желтый» в современной рекламе: хроматический признак и его цветообозначения / Горлачева В. В. // Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Філологічні науки. – Запоріжжя, - 2013. – № 1. – С. 93-98.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/1590
Appears in Collections:Наукові статті кафедри ІФ та П

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorlachova_Yellow_in_modern_advertising.pdfНаукова стаття6.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.